Klantbeoordeling (9.6/10)
Op werkdagen voor 16:00 besteld, dezelfde dag verzonden
€ 0,00(0)0
Submenu

Ruilen en retourneren

Als de schoen niet past of niet helemaal bevalt mag je ze natuurlijk retour sturen. Dit geldt ook voor opgeruimde artikelen.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Wij vinden dat retouren eenvoudig moet zijn. Daarom bieden we een simpele retourprocedure aan, waar bij je de retour niet vooraf aan hoeft te melden en niets uit te printen of knippen. Bij iedere bestelling zit een handige adressticker en duidelijk retourformulier, waar stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je de schoenen retour stuurt. Bij MooieSchoenen.nl kun je retourneren met PostNL. 

Het pakket kan verzonden worden bij het postkantoor van jouw keuze. Vanuit Nederland kun je het pakket aan ons antwoordnummer richten. Zorg wel dat je een verzendbewijs vraagt, zonder dit verzendbewijs kunnen we de goede overkomst van het pakket niet garanderen.

Ben je de retoursticker kwijt? Dan kun je de schoenen opsturen naar het volgende adres:

Vanuit Nederland, op onze kosten*
MooieSchoenen.nl
Afdeling retouren
Antwoordnummer 2032
3600 VB Maarssen
Vanuit het buitenland, op je eigen kosten*
MooieSchoenen.nl
Afdeling retouren
Breedstraat 28 - 30
3603 BB Maarssen

 

Je kunt er ook voor kiezen je bestelling met behulp van het formulier voor herroeping te retourneren. Als je op deze manier gebruik wenst te maken van je herroepingsrecht dien je binnen de bedenktermijn van 14 dagen op ondubbelzinnige aan te geven dat je de aankoop wenst te herroepen. Na de herroeping heb je 14 dagen om je bestelling terug te sturen. Het formulier vind je hier.

Vanaf het moment dat je ons op de hoogte hebt gebracht zullen wij het aan jou verschuldigde bedrag** zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetalen. Wij maken gebruik van ons recht te wachten met terugbetalen tot wij het product/ de producten hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat het product / de producten is / zijn terug gezonden.


* Lees voor meer informatie hier over "Is retour sturen gratis?"
** Indien je de hele bestelling retourneert zijn dat alle gedane betalingen, dus de artikelen en eventuele verzendkosten. Retourneer je een deel van de bestelling? Dan betalen we alleen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug.

MeerMinder

Ik wil mijn bestelling graag omruilen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Wanneer je na ontvangst van je bestelling denkt liever een andere maat te willen, dan kan je jouw schoenen natuurlijk gewoon omruilen. Dat kan je op twee manieren doen, de snelste manier is de nieuwe maat via de website bestellen. Hierdoor hoef je niet te wachten tot de post jouw retourzending bij ons heeft afgeleverd.
Wil je liever geen nieuwe bestelling plaatsen? Geen probleem! Neem even contact met ons op, dan zetten wij (indien voorradig) een ander paar voor je apart!

MeerMinder

Is retour sturen gratis?

Bij MooieSchoenen.nl is retour sturen vanuit Nederland vaak gratis. We bieden je de mogelijkheid de schoenen naar ons antwoordnummer te sturen, dan komen de kosten voor onze rekening. Let wel op: Als je alleen artikelen met 20 procent korting of meer op onze kosten retourneert (dus via het antwoordnummer) brengen wij een bijdrage voor de verzendkosten van €3.95 voor in rekening. Dit houden we in van het bedrag dat we je verschuldigd zijn. Je kunt er ook altijd voor kiezen de schoenen op eigen kosten te retourneren, of de schoenen in de winkel terug te brengen. In dit geval wordt er geen bijdrage ingehouden.  Ruilen is altijd gratis. Mocht je een artikel uit de sale willen ruilen  en het alternatief is niet meer op voorraad, dan houden we ook een bijdrage in van €3,95 indien de schoenen op onze kosten (antwoordnummer) worden geretourneerd.


Bij Mooieschoenen.nl is het retour sturen vanuit buiten Nederland niet gratis. De verzendkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Uiteraard wordt er dan bij schoenen uit de sale geen bijdrage ingehouden voor de verzendkosten.

MeerMinder

Kan ik mijn bestelling ook terugbrengen of ruilen in de winkel?

Ja, dat is geen enkel probleem. Wij keren echter geen contant geld uit. Wanneer je besluit af te zien van de aankoop en niet te ruilen storten wij het aankoop bedrag terug op rekening. Voor het retourneren in de winkel worden nooit kosten in rekening gebracht.

MeerMinder

Krijg ik mijn geld terug als ik het artikel retourneer?

Ja, wij werken niet met tegoeden. Wanneer het ontvangen artikel niet bevalt, dan kan je er voor kiezen het aankoopbedrag retour te ontvangen op bank/giro rekening of het artikel te ruilen. Ook artikelen die met korting zijn aangekocht mogen retour.

Als je de volledige bestelling retourneert ontvang je alle gemaakte kosten retour, met uitzondering van eventuele kosten voor de retourzending.

LET OP: Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

MeerMinder